dinsdag 25 maart 2014

Struinen door het nationaal park De Hoge Veluwe.

Gisteren stonden we op tijd voor de poort van het Park De Hoge Veluwe. We wilden als eersten bij de vogelhut zijn, omdat er in de vogelhut eigenlijk maar plaats is voor twee personen. Drie zou kunnen maar dan zit je wel dicht tegen elkaar aan en dat is lastig fotograferen.
Hieronder staan enkele foto's die ik gemaakt heb.







Ook de grote bonte specht liet zich herhaaldelijk zien op een dode boom die in de buurt van de observatie hut stond. Zowel een vrouwtje als ook een mannetje.




Op het laatst kwam ie nog even informeren of de foto's gelukt waren.


Omdat vandaag onze dochter uit Arnhem een wandeling door het Park ging maken, we doen dit elke veertien dagen, bleef Renee in de hut zitten en ging ik haar ophalen. Waarna we een mooie wandeling hebben gemaakt en bij de zoemsteen onze kunsten hebben vertoond. Na een kopjen kofje heb ik Renee weer naar de hut gebracht en onze dochter naar huis.


Teruggekomen nog even naar de wildobservatiehut de Millelamel geweest, waar de hindes weer rond liepen en tot onze grote vreugde de moeflons met hun jongen nog even langs kwamen. Van dat geren en gehuppel van deze lammetjes werden we weer erg vrolijk. Wat een leuk gezicht. Renee heeft daar een video van gemaakt, je kunt dit bekijken op YouTube. ga naar Renee Posthuma en kijk naar dat vrolijk stel lammetjes.






En nou vergeet ik nog de foto's te laten zien van die leuke rosse woelmuizen die we rond de vijver voor de vogel-observatiehut rond zagen rennen. Ze zijn zo snel dat het moeilijk is ze op de foto te zetten, maar met enkelen is het me toch gelukt.






Tot zover het verslag van weer een geslaagde natuurdag. Het was wel erg koud  vooral 's morgensvroeg in de vogelhut en aan het eind van de dag in de wildobservatie-hut. Thuis gekomen hebben we maar meteen de open haard aangestoken.

Vriendelijke groeten Ruud.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ruud.

    Feestje om even weer op je blog te kijken.
    Wat veel is er te zien daar in en rond de hut.
    Waar je mooie foto's van hebt gemaakt.
    Prachtig!

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met dank voor je compliment. Het was er trouwens verrekte koud in de hut, maar dat vergat je haast door naar al dat moois te kijken. We werden er wel erg verkleumd van, we waren dan ook van 's morgensvroeg tot tegen de avond buiten geweest.

    Vriendelijke groet Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ruud,

    dit is toch genieten van al die mooie vogels. De specht vind ik super en vooral toen ik nog even kwam kijken of de foto's gelukt waren hahahahaha... Heerlijk gewoon. Ook het wil is weer gespot en daar meot ik toch ook eens voor heen.
    Die rosse woelmuizen vind ik helemaal super want die zie je haast neit. Prachgie serie.

    Bovendien ook nog lekker met je dochter gewandeld dus een dag met een gouden randje :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ruud,
    Wat een enorm leuke blog heb je!
    Ik krijg weer direct zin in het zomerkamp,
    Tot in week 1!
    Groetjes,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen