donderdag 17 april 2014

Wolken boven de zandverstuiving

Wanneer er weer eens een mooie wolkenlucht over ons land trekt, kun je mooie foto's maken in open gebieden. De zandverstuivingen kan je daarvoor goed gebruiken, het gelige zand staat mooi ten opzichte van de blauwe tinten  tussen de witte wolken. Deze onderstaande foto's zijn allemaal gemaakt in en rond het zandverstuivingsgebied De Pollen in het Nationaal Park De Hoge Veluwe.





Met name wanneer er ook nog wolken voorbij komen die wat onvriendelijker lijken. Donkere wolken die fikse regenbuien aankondigen en wanneer het dan ook flink gaat waaien, dan voel ik me in m'n element. Ik hou van ruw weer, wind dat het zand doet opwaaien en door de bomen loeit, je kunt me er voor wakker maken.




Doordat je die regenbuien zo mooi kunt zien aankomen, heb je genoeg tijd om je regenpak aan te trekken. Lekker beschermd tegen de felle regenvlagen, kun je ook van dit soort weer genieten. Maar soms gaat zo'n donkere wolk net voorbij en worden er andere mensen nat.




En zoals het spreekwoord zegt: na regen komt zonneschijn. Dan ziet de wereld er weer vriendelijker uit en komen de witte stapelwolken en de blauwe lucht  weer tevoorschijn. De zon warmt je al lekker op en ondanks die harde wind is het aangenaam om over de zandverstuiving te lopen en te genieten van al die wolkenformaties.




Om  dit alles te vervolmaken vliegt er opeens nog een veldleeuwerik voor m'n oog op en op goed geluk druk ik af en ja, daar vliegt de veldleeuwerik luid kwinkelerend omhoog.



Vriendelijke groet Ruud.

6 opmerkingen:

  1. Bedankt en je hebt het ook gezien op de Pollen, het was echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ruud.

    Prachtig Ruud deze mooie foto's van de luchten die zo mooi overgaan in het landschap.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Ruud zoals je ons deze fraaie serie over de wolkenluchten aan ons laat zien.Echt Hollands, Mooie gebied ook het park, Trouwens de hele Veluwe is geweldig, wij hebben er ruim 20 jaar vertoefd in de vakanties en weekenden.

    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Patricia en Kees en ja, die prachtige stapelwolken zijn altijd fotografisch waardig en samenwerking met het landschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind ik toch wel heel erg mooi Ruud.
    Schitterende wolkenpartijen en ook de landschappen daaronder.
    Ik heb echt zitten genieten.

    Groetjes, Helma
    Sorry voor mijn late reactie maar ik had geen internet tot afgelopen vrijdagmiddag. Alleen mijn telefoon en daar kon ik af en toe een google+ mee zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen