donderdag 29 januari 2015

Dennen verbranden.

Tot eind april, mits het weer het toelaat, verbranden we elke woensdag dennenbomen die we hebben omgezaagd. Mits het weer het toelaat, daar bedoel ik mee, het mag niet te hard waaien omdat anders de vonken te ver weg kunnen vliegen en het mag niet te droog zijn. Regen en sneeuw is niet erg, eenmaal de fik er goed in dan mag het stortregenen maar het vuur gaat dan niet meer uit. Hieronder enkele foto's van de afgelopen woensdagen.
Thuis gekomen van zo'n branddag moeten de kleren gelijk de wasmachine in, want je stinkt een uur in de wind.








De laatste foto heb ik gemaakt de dag na de grote brand in het Park De Hoge Veluwe. Deze adder heeft de brand overleefd en was bezig omhoog te kruipen. Hij schrok van mij en trok zich snel weer terug.

Groetjes Ruud.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ruud.

    Goed werk doen jullie daar.
    Schrikken die adder ineens te zien.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ruud, Toch wel leuk he vuurtje stoken ha ha, mare goed werk dit.
    Groet Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik had eerst je foto's in de vergroting bekeken Ruud voordat ik je tekst las. Ik zat bij die laatste foto ook al met mijn neus in het scherm want ik meende een slang te zien. Nu las ik dat dit ook inderdaad zo was.

    Het leek me ook heel secuur om dennen te verbranden bij de juiste omstandigheden want ander heb je inderdaad een probleem. Dat je een uur in de wind stinkt is helaas niet anders maar het is voor een goed doel ;-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen