maandag 14 maart 2016

Unieke tentoonstelling Hagendoorns Plaatse.

Het boerderijmuseum in Zuuk, dat is vlakbij Epe, heeft op dit moment een unieke tentoonstelling.
Naast de nieuwe tentoonstelling vervlogen kinderjaren over kinderspeelgoed, kinderkleding. Is er op de bovenste verdieping ook een tentoonstelling met foto's en prentbriefkaarten van verleden tijden.
Maar de speciale tentoonstelling is toch wel de uitstalling van veel oude poppenhuizen, Prachtig vormgegeven kamers en inkijkjes, van klein tot heel groot. Hieronder in indruk.








Er staan nog veel meer poppenhuizen! Ga voor de openingstijden en entreeprijzen even naar www.hagedoornsplaatse.nl/.
Ook het bekijken onder leiding van een gratis gids van de 300 jaar oude boerderij is een aanrader. 

In dit museum ben ik sinds een jaar vrijwilliger en ik houd me bezig met de inrichting van tentoonstellingsruimtes en ben een van de rondleiders door de boerderij en de stallen.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ruud, Dat is toch uniek, prachtige tentoonstelling moet dat zijn. Je ben wel 'n uitverkorene hoor dat te mogen doen.
    Groet kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ruud.

    Dat ziet er heel erg leuk uit.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Patricia en Kees bedankt voor jullie reactie. Het is leuk werk in het boerderijmuseum. Eergister nog een bus bejaarde vrouwen rond mogen leiding, als ik ze zo nu en dan aan het lachen krijg, dan is de rondleider voor de mensen en voor mij weer geslaagd.
    Wanneer de linnenkast opengaat en enorme onderbroeken te voorschijn komen, zeg ik altijd: vroeger moest de onderbroek uittrekken om de billen te zien en tegenwoordiger moet de billen uiteentrekken om de onderbroek te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ruud,
    dit is dinerdaad prachtig en ook uniek. Ik had vroeger ook een poppenhuis maar tegenwoordig zie je ze bijna niet meer en al helemaal deze mooie oude poppenhuizen niet. Alles in de vergroting bekeken en werkelijk heel erg mooi!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma, bedankt voor je reactie en ja, het is een erg mooi gezicht zoveel oude en bijzondere poppenhuizen. Kom gerust eens een kjkje nemen in 'ons' museum. Mocht je dat doen, en .dat geldt ook voor Patricia en Kees, laat het me weten en je krijgt een prersoonlijke rondleiding vam mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou zomaar kunnen dat dat ook nog eens gaat gebeuren Ruud.
      We zijn tenminste wel van plan om weer een paar dagen bij de Veluwe rond te brengen :-)

      Verwijderen