dinsdag 26 februari 2019

Tuin maken.

Ben nu wel gesetteld in mijn nieuwe woning. Ook de twee katten voelen zich thuis, al willen ze nu wel naar buiten en dat mogen ze nog niet van mij. Eerst moet de tuin afgeschut worden zodat ze in de tuin moeten blijven.
Om van de achterkant een tuin te maken moesten er ruim twee honderd tegels verwijderd worden, want een tegeltuin is geen tuin. Dus hard aan het werk gegaan, het was best een klus. Maar mijn poezen, Sam en Roosje, insecten en de vogels zullen me vast dankbaar zijn.
De eerste klimplanten, clematis, hop en klim-hortensia staan al in de aarde. Het bloemenzaad staat ook klaar. Eerst nog wat zwarte grond erover, wat mestkorrels en dan zaaien.














Groetjes Ruud.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ruud.

    Een hele klus, maar straks kun je mooi daar zitten en hopelijk veel vogels en mooie planten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Patricia, ja daar kijk ik naar uit, heb twee dagen geleden 12 kilo paardenmest-korrels gestrooid en nu regent het gelukkig, want dat zorgt ervoor dat de korrels oplossen en de bodem bemesten. Dan nog wat planten in de grond en veel bloemenzaden voor de insecten. Maar voor de bloemenzaden is het nog te koud.
    Groetjes Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen