maandag 27 januari 2014

Observatiehut

Ben in het bezit gekomen van een observatiehut, althans ik mag er onbeperkt gebruik van maken. De hut is in de grond gegraven en het doorkijkluik zit net iets boven het maaiveld. Het is al een lange tijd niet meer gebruikt, dus de hut en zijn directe omgeving had een opknapbeurt nodig. De volgende foto's laten zien hoe het eruit zag.





Er ligt een vijvertje pal voor de hut en door groei van grassen, mos en nog bladerloze braam is het zicht aardig ontnomen. Dus moest ik de vijver, die vol met blad lag, ik heb er enkele kruiwagens vol uitgehaald, en zijn omgeving schoonmaken. In de hut moest wat gespijkerd en geschroefd worden, maar het ligt er nu weer goed bij. Nu de vogels nog. Naast de hut zit een vossenhol en vlakbij een dassenburcht, dus het zal mij benieuwen wat ik in de loop der tijd allemaal te zien krijg.




Vriendelijke groeten Ruud.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Ruud.

    Dat is leuk zeg dat je daar mooi de natuur van heel dichtbij kunt bekijken.
    Ik hoop dat er straks veel langs komt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha fijn je fotos zijn weer terug gisteren waren ze allemaal verdwenen
    Wat leuk om dit te zien
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ruud,
    wat gaaf dat je deze hut hebt opgeknapt. Misschien kan je hem ook gaan verhuren? Ik zou er wel oren naar hebben om daar een dagje in te zitten en mooie vogeltjes (en eventuele andere dieren) op de plaat te gaan zetten.
    Helemaal top. Ik ben nu al benieuwd naar jou eerste foto's vanuit deze hut :-)

    Hartelijke groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas, het gebruik maken van de hut is alleen voor mij en mijn lief, men wil geen 'buitenstaanders' in het gebied.

    BeantwoordenVerwijderen